Round 5

 2009.10.31. 07:22

Na ma kezdődik az 5. menet. Nem értem mondjuk bikinis lányok miért nem jönnek be a ringbe 5-ös táblával, valaki intézkedhetne. Kanült kaptam tegnap, ma meg egy 24 órás kezelés vár rám. Értelem szerűen nem csak ma, mert a 24 óra átnyúlik holnapra is, furcsa. Elvileg ez olyan 2 hetet vesz kb. igénybe sejt liftezéssel, ez ahhoz kell, hogy megérkezzen az a gyógyszer, amire várunk. Ez valami spéci cucc, Európában nincs is még engedélyeztetve, úgy hallottam a 4-es majom rózsaszín pónilovakat kezdett rajzolgatni, ezért át kell vegyem a helyét a kísérletben. Addig is engedélyezteti nekem a fél világ név szerint (nem a fél világ neve szerint, hanem csak az enyém szerint), és így megkaphatom remélhetőleg, ha nincs elakadás. Ha van, indítjuk a verőembereket ugyebár :) Ha ez a gyógy cucc megérkezik, akkor kb. rögtön indulna azzal is a kezelés, amiből így rövidebb távon rögtön kettőt terveznek, ezek is olyan 3-4 hetes periódusok. Mindez persze azt is jelenti, hogy igen nagy eséllyel a 26-ai hálaadáson nem tudok résztvenni idén, Móny megúsztad a sütit ideiglenesen. De majd max hallgatom kihangosítón.

Érdekes infó Prukyn keresztül, én nem tudtam, hogy a csontvelő donor a csontvelővel együtt átadja az immunrendszerét valamint a vércsoportját is. (Lehet nem minden esetben, de elvileg jellemzően igen). Tehát ha valaki nem szereti a B+ vércsoportot, vagy szeretné, hogy még több A/AB/0 -s ember legyen, adjon csontvelőt! Ja ezen kívül amennyiben nő lenne a donor, úgy a vérből kimutatható nemi kromoszómavizsgálatkor engem is nőnek mutatna, bár ez szerintem nem vicces.

A bejegyzés trackback címe:

https://sagemeggyogyul.blog.hu/api/trackback/id/tr901488187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agic14 2009.10.31. 18:04:24

Szerintem vicces lenne :D:D Remélem női lesz a donor :D

Sage 2009.10.31. 18:44:18

bár a mell jó dolog, de mint most megtudtam, hormonok nem jönnek át, így marad a lízing továbbra is :D

JustMeee 2009.11.01. 10:11:01

Szerintem is vicces! :) Micsoda nő ez a férfi... :DDD

A süti: Hmmmmmm... Szólj, ha sütibefogadó-képes leszel, és megcsinálom neked, mert ilyen jó fej kislány vagyok! :)

Mutant · http://nagykovacsi.net 2009.11.02. 10:18:44

LOL, csak nehogy havonta rád jöjjön a hiszti, valamint ne költsed el a havi fizud vmelyik márkásruha boltban akció idején, sikongatva fel-alá rohanva a polcok között :D (Bocs lányok.) A mellet valahogy majd megszokjuk.

Viccet félretéve. Ez azt jelenti, hogy a vércsoport egyezőség nem feltétel, csak a HLA egyezés a fontos?

pucó 2009.11.02. 12:54:18

én nagyon nem értek hozzá, de a donorságnál a vércsoport számít- nem?
ha igen- milyen kell??

jullantyu 2009.11.02. 14:31:14

@pucó: a csontvelődonorsághoz nem kell vércsoport egyezés. A vért a csontvelő termeli és mivel a beteg teljes csontvelőállományát eltüntetik a donor velő befogadása előtt, csak a donor velő fog vérsejteket termelni, ami akár külünböző vércsoportú is lehet.

Yv@n 2009.11.02. 23:17:37

Ma beugrottunk a véradó központba egy üveg ásványvízért, meg egy jó kis csokis szeletért, aztán ha már ilyen rendesek voltak hamar le is adtunk egy palack vért.

Miután megtudtuk, hogy a véradáshoz délelőtt kb 1liter folyadékot be kellett volna szedni, én pedig ennek általában a felét fogyasztom el egy átlagos napon, így gyorsan belém töltöttek még egy üveggel.

A két társam sajnos elég hamar kiesett, csak én maradtam bent a döntőre, meglátjuk sikerül-e megütni a jackpotot.

Annyit mondtak, hogy mivel eléggé a hét elején mentünk, ezért lehet, hogy már csütörtökre megvan az eredmény, de egész biztos hogy legkésőbb jövőhét hétfőre konkrét adatokkal rendelkeznek, és akkor instant megejthető egy újabb kémcsőnyi vér levétele, amiből aztán már hamar kiderül az a HLA biszbasz.

Mondjuk alapvetően ezért is mentünk a véradó központba, nomeg mert gondoltuk, hogy ha már leszívnak egy raklap vért, akkor ha a célállomásig mi juttatjuk el, úgy talán nem tűnik el út közben.(Péterfy kórházról 3 embert kérdeztem, és mindháromnak a közvetlen ismeretségében tűnt el egy adag vére, gondolom a kórház rezidens vámpírját etetik vele)

Jah amúgy elvileg simán lehet neked adni vért, amennyiben az stimmel, viszont kérdezték, hogy épp szükséged van-e vérre direktben, merthogy ha nem, akkor is zárolják a részedre az egész tasakot, szóval ha nem kapod meg akkor sem használják fel másra, és szépen megrohad a hűtőben.

Sage 2009.11.03. 09:40:54

@Yv@n: tegnap épp kaptam pl. vért, elvileg a héten is esélyes lehet, meg az el is áll egy hónapig, szóval egy ideig adhatják, ha nagyon akarják, meg épp passzol is.

macilany 2009.11.04. 10:55:09

Szia:-)
Jó hírekkel szolgálhatok "öröklés" ügyben. Nekem a tesóm volt a donorom,egyneműek vagyunk, így viszont nehezebb volt kimutatni, ki is az úr a vérképzés terén. Amit örököltem: vércsoport, allergia-porra, tollra-és a hajam is vékonyabb szálú lett és világosabb mint az övé. Viszont továbbra sincs műkörmöm:-), tehát semmi pánik...Barátnőmnek fiútesója volt a donora, és ő tényleg a genetikai vizsgálatnál "fiú" ezen jot is szoktunk viccelődni:-) 14 hónapos transzplantált üdvözöl, és sok-sok kitartást kíván a kezelésekhez

álomszuszók 2009.11.04. 11:30:13

Melyik volt ez a központ, a Budai (Karolina út)? Ha a délpestibe megyek, onnan eljut az "anyag"?

Sage 2009.11.04. 14:00:16

@macilany: jók a kilátások allergia ügyre akkor :) Köszi az infókat és további jókat neked is!

pvarga 2009.11.04. 18:38:47

gondolj bele, milyen rossz lenne, ha valakitől azt "örökölnéd", hogy ezentúl a tengeri herkentyűk lesznek a kedvenceid :)

meltingteen. 2009.11.07. 20:35:44

Szia! szerintem tök mindegy, hogy a kromoszómavizsgálatkor fiú vagy-e vagy lány. kiskorúakat nem néznek meg, ugye? mármint hogy nem donor-e.

puszi, Nelli
süti beállítások módosítása